Eylül 2020
METER-MIX-DISPENSE
Etiket Laminasyonu- Silikon Dozajında
Dopag Coatingmix Dozaj Üniteleri
Dopag fleksible ambalaj sektöründe ambalaj etiketlerinin
laminasyonunda kullanılan ve laminasyon banyosunda her zaman
doğru miktarda taze silikonun bulunmasını sağlayan bir sistemdir.
Sistem, kullanıcılara astar malzemesinin bileşimi konusunda esneklik
sağlayarak, bireysel reçeteler oluşturmalarına, depolamalarına ve reçeteler
arasında hızla geçiş yapmalarına imkan verir.
üzerinde herhangi bir değişiklik yapmaya gerek kalmadan
mevcut herhangi bir laminasyon sistemine kolayca entegre edilebilir.
Tüm sistem işlemleri, renkli dokunmatik ekranlı, kullanıcı dostu bir kontrol panelinden yönetilebilir ve izlenebilir.
Üretim reçetelerini saklamak, tüm sistem olaylarını kaydetmek ve işlem geçmişini tutmak için geniş bir bellek kapasitesine sahiptir.
Bileşenlerin doğrudan orijinal kaplarından (IBC, 200 lt. varil vb.) beslenmesi, doldurma işlemini hızlandırır ve malzeme israfını ortadan kaldırır.
Malzemenin dökülme riski olmaması sebebiyle temiz ve güvenli bir çalışma alanı sağlar.
Bileşenlerin her biri fiili tüketim oranına göre sürekli beslemeyi sağlamak için bağımsız olarak işlenir.
Her zaman taze ve doğru şekilde karıştırılmış bir laminasyon banyosu sayesinde yüksek kaliteli kaplama garantisi sağlar.
Etiketler Dile Gelirse!
Pazarlama Aracı Olarak Ürün Etiketleri…
Artan ürün çeşitliliği ve kolaylaşan tedarik zincirleri aracılığıyla dünyanın öbür ucunda üretilen bir ürünü oturduğumuz şehirdeki bir marketin rafından satın alabiliyoruz.
İster kendi ülkemizde üretilmiş, isterse dışarıdan ithal edilmiş bir ürün olsun, satın aldığımız ürünün ilk olarak ambalajını inceliyoruz.
Kaliteli ve çekici bir ürün ambalajının, o ürünü raftaki diğer ürünlerden ayırdığını ve tüketiciyi satın almaya teşvik ettiğini zaten biliyoruz.
Acaba ambalajın tamamlayıcısı olan etiketler, onları ne kadar inceliyoruz?
Bir ürünün içindeki malzemeleri, oranlarını, kalorisini, gramajını, saklama koşullarını, üretici veya ithalatçı firma bilgilerini ya da yasal uyarıları anlatan bu bilgilendirici etiketleri görüyoruz ama çoğumuz burada yazılanları okumuyoruz…
2017 yılında ‘Türkiye ve Avrupa'daki Tüketicilerin Gıda Etiketi Okuma Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi*’ adıyla yayınlanan bir makalede bireyleri besin etiketlerini okumaktan alıkoyan belli başlı faktörlerin; ambalaj üzerindeki bilgilerin okunamayacak kadar küçük olması ve çabuk silinmesi, ürünün içeriği hakkındaki bilgilerin yetersiz olması, ithal ürünlerde orijinal çeviri olmaması, kullanma ve saklama bilgilerinin yetersizliği, rengin okumayı güçleştirmesi, şekillerin anlaşılmaması ve üretim/son kullanma tarihinin olmaması şeklinde sıralandığı belirtilmiştir.
Neyse ki teknolojinin gelişimi bu olumsuz tutumu olumlu yönde etkileyebilecek gibi gözüküyor…
Hali hazırda birçok ürün etiketi üzerindeki QR kodlar, artık dikkatimizi bu etiketlere çekmeye
başladı bile…
QR kodlu etiketler ile ürünün nerede üretildiği, hangi testlerden geçtiği, hangi koşullarda saklandığı ve daha birçok bilgiyi okuma zorluğu yaşamadan kolaylıkla öğrenebiliyoruz.
Peki, bir etiket sadece tüketiciyi bilgilendirmek için mi kullanılıyor, derseniz… Cevap, tabi ki hayır…
İndirim kuponları, bedava ürünler gibi promotif etiketler yanında doğrudan markalaşma ve dikkat çekme, satınalma hareketi yaratan etiketler de mevcut! Kısacası farklı boyut, şekil ve teknolojilerle üretilen ürün etiketleri pazarlamanın da vazgeçilmez unsurlarından biri…
Bunlara en iyi örnek ise, bir içecek firmasının, etiketlerle sanal gerçeklik uygulamasını birleştiren çalışması…
Çeşitli kullanım alanları ile tüketiciye deneyim yaşatmak adına büyük etki sahibi sanal gerçeklik (VR) uygulamaları artık etiketlerin kullanıcı ile daha fazla etkileşim kurmasını sağlıyor. Öncelikle, ürün üzerindeki etiketleri taramak ve tanımak için akıllı telefonunuza bir uygulama indirmeniz gerekiyor. Ardından telefonu ürün etiketine tuttuğunuzda, etiket üzerinde bulunan insan resimleri hareketleniyor ve size hikayelerini anlatmaya başlıyor.
Tanıtım ve bilgilendirme amaçlı kullanılan bir etiketin son tüketici ile etkileşim sağlayabilen bir pazarlama aracına dönüşmüş olması zeki bir yaratıcılığın da göstergesi.
Bu teknolojinin farklı kullanım alanlarını ise hayal etmek çok da zor değil!
Belki bir deterjan etiketinin üzerindeki sanal ev hanımı dile gelip size kendi temizlik sırlarını anlatabilir ya da bir süt şişesi üzerindeki kahramanlar çocuklara seslenip, onlara sütün faydasını anlatabilir, ne dersiniz?
*Türkiye ve Avrupa'daki Tüketicilerin Gıda Etiketi Okuma Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/388868
“DOPAG TÜRKİYE DİSTRİBÜTÖRÜ”
GÜNMAK ENDÜSTRİYEL ALET POMPA VE OTOMASYON SİSTEMLERİ SAN. VE TİC. A.Ş.
www.gunmak.com.tr